for the animals

Následníci


Krátky report z Nitry

Zverejnil StopCirk streda 4. augusta 2010

Dňa 23.7. sme sa zúčastnili protestu proti cirkusu CARINI v Nitre. V stanovenom termíne a čase prichádzam na miesto určenia pred cirkus. Som tam prvý. Nádeje sú veľké, dúfam, že príde dosť ľudí. Postupne prichádzajú ďalší účastníci protestu. Z cirkusu vychádza novinár z miestnych Nitrianskych novín, snaží sa spraviť rozhovor a nejaké fotografie. Pýta sa, prečo sme vlastne prišli na protest, čo chceme dosiahnuť. Odpovedám mu, spraví fotografie a odchádza. Prichádzajú prví návštevníci cirkusu. S letákmi v rukách idem k nim a snažím s im vysvetliť, čo je na cirkusoch zlé. Niektorí ma obídu bez povšimnutia, iní sú ochotní načúvať. Po mojom vysvetlení a prečítaní si letáku konštatujú, že mám pravdu, a že o tom vedia. Len majú typické výhovorky ako "priviedli sme svoje dieťa, ktoré chce vidieť zvieratá", "keď som už kúpila lístky, mám ich vrátiť.." a mnohé iné.

Nakoniec sa nás zhromaždí celkovo pätnásť ľudí. Jedna žena sa s nami pustí do slovnej hádky. Uráža nás slovami ako "ste špinaví, smradľaví a máte neumyté vlasy. Nudíte sa doma? Mali by ste ísť niekam na brigádu." Policajti pristupujú bližšie k nám a hádka pomaly ustáva. Snažíme sa osloviť ďalších návštevníkov cirkusu, no nepodarí sa nám presvedčiť ani jedného. Predstavenie začína, ešte chvíľu stojíme pred cirkusom a nakoniec sa zhromaždenie rozpúšťa.

Moje celkové dojmy by som mohol zhrnúť do nasledujúcich viet. Kladne by som mohol hodnotiť počet protestantov. I keď sa očakávalo väčšie číslo, aj toto bolo malé prekvapenie. Dúfajme, že v budúcnosti ich bude viac. Ľudia na Slovensku, zdá sa, vedia o probléme cirkusov (aspoň niektorí), no je im utrpenie zvierat ukradnuté.



E-MAIL

stopcirk@gmail.com

Stop Cirk

Postupne sa chystáme na tomto webe zverejňovať informácie týkajúce sa cirkusov, ktoré pri svojich predstaveniach využívajú zvieratá. Budeme sa snažiť priniesť hlavne informácie o slovenských a českých cirkusoch, ale aj iných, ktoré pôsobia v týchto končinách. Samozrejme aj informácie zo zahraničia. Chceme sa sústrediť hlavne na videá a propagačnú činnosť, aby bol tento web výborným zdrojom pre ľudí, ktorí chcú niečo podniknúť proti cirkusom v ich mestách, aby mohli posunúť texty a tento web (napríklad na letákoch) vo svojom okolí pre ľudí, ktorí sa chystajú navštíviť cirkus so zvieratami. Takže šírte prosím ďalej a nezabudnite: "Nepodporujte utrpenie zvierat v cirkusoch! Nezúčastňujte sa predstavení, a dajte vedieť ostatným, že pre zvieratá cirkusy nie sú zábavou." A keby ste mali alebo našli nejaké texty alebo videá, alebo niečo preložili z iných jazykov, plagáty, banery, letáky... pošlite to prosím na náš e-mail: stopcirk@gmail.com http://www.stopcirk.blogspot.com/ -alebo- www.cirkusybezzvierat.tk

Kategórie

Príspevky